Kamis, 19 November 2015

Home Pemulihan Semulajadi Untuk Psoriasis Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah

Home Pemulihan Semulajadi Untuk Psoriasis Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah

Psoriasis adalah penyakit yang sangat kronik yang membawa kepada tebal, perak, tompok bersisik merah pada kulit dan menyebabkan keradangan kulit. Ini masalah kulit dilihat dalam kumpulan umur 15-30 tahun. Ini bukan satu penyakit berjangkit tetapi berlaku kerana sistem imun yang rosak. Terdapat beberapa jenis Psoriasis - Plague, Guttate, berjerawat, songsang dan Erythrodermic Psoriasis.

Faktor-faktor yang bertanggungjawab kerana menyebabkan penyakit kulit ini adalah perubahan bermusim, apa-apa jenis kecederaan kepada kulit, faktor keturunan dan pelbagai jangkitan lain. Terlalu banyak pendedahan kepada kotoran dan habuk dan berjalan but terdedah juga mungkin membawa kepada penyakit kulit ini.

Ubat rumah untuk Psoriasis boleh memilih sebagai langkah selamat untuk memerangi kesan-kesan berbahaya ini. Menggunakan panas Epsom garam mandi bersama-sama dengan penggunaan minyak zaitun membuktikan berfaedah. Air laut benar-benar berkesan sebagai rawatan kepada masalah ini. Jadi, sama ada mandi di air laut atau penggunaan ke atas kawasan yang terjejas akan menjadi ubat yang baik. Sayur-sayuran seperti peria, timun, lobak merah, anggur bit dan daun kubis mudah remedi rumah yang ada. Jus peria dicampurkan dengan madu apabila dimakan sehari-hari adalah rawatan yang berharga untuk Psoriasis. Di antara sumber yang paling semula jadi keseluruhan adalah Sunlight.

Minyak Aloe Vera atau krim juga berkesan apabila digunakan pada kulit. Shikakai direbus dalam air dan mandi atau membasuh kulit yang berpenyakit dengan ia adalah ubat lain. Tutup bahagian yang dengan daun pisang segar dan menggunakan badam berkuasa di kawasan adalah hasil. Antara alternatif lain minum susu mentega sekurang-kurangnya dua kali sehari, minum benih bijan direndam di dalam air di dalam perut kosong, mengekalkan diet yang terdiri daripada kaya Vitamin E adalah sangat berguna dalam mengubati Psoriasis

Terdapat sekatan tertentu ke atas tabiat makanan yang seseorang itu untuk menjaga. Mengelakkan makanan pedas dan pedas adalah penting kerana mereka mewujudkan toksin dalam badan yang meningkatkan pertumbuhan Psoriasis. Garam dan dadih adalah yang perlu dielakkan kerana ia menyebabkan kegatalan dan kerengsaan. Pengambilan makanan berlemak seperti mentega dan minyak terlalu banyak perlu dielakkan. Penggunaan pahit makanan yang sihat kerana ia menghapuskan toksin terbentuk

Psoriasis adalah penyakit kulit yang berlaku sebagai wabak tiba-tiba. Ia adalah sangat pedih. Walaupun air disentuh di kawasan yang terjejas ia menyebabkan dengan tusukan yang luar biasa. Selain rawatan di rumah dan rawatan kimia, ia telah mendapati bahawa rawatan Aurvedic pada yang besar adalah sangat berjaya. Ia beransur-ansur menghilangkan masalah kulit dan mengekalkan kesan untuk masa yang sangat lama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar