Kamis, 19 November 2015

Cara Asli untuk Hentikan Berpeluh berlebihan Fast - Tips Usirlah Hiperhidrosis Sekali dan Untuk Semua

Cara Asli untuk Hentikan Berpeluh berlebihan Fast - Tips Usirlah Hiperhidrosis Sekali dan Untuk Semua

Adakah anda berpeluh lebih daripada biasa? Adakah anda mendapati bahawa apabila anda berada di dalam bilik dengan orang lain, baju anda basah kuyup dengan peluh ketika semua orang boleh dikatakan kering? Jika ya, anda mungkin mengalami keadaan yang dikenali sebagai hiperhidrosis. Ia adalah suatu keadaan berpeluh di mana kelenjar peluh anda bekerja lebih kuat daripada biasa menyebabkan anda berpeluh berlebihan. Walaupun keadaan ini boleh menjadi agak memalukan, terdapat beberapa cara semula jadi untuk menghentikan segera peluh berlebihan.

Bagaimana Untuk Berhenti Berpeluh berlebihan Fast

1. Perkara pertama yang anda mahu lakukan adalah untuk melihat almari pakaian anda. Adakah anda mendapati bahawa anda memakai pakaian tebal terlalu banyak? Jika ya, anda perlu mula pergi untuk pakaian longgar yang akan membolehkan badan anda untuk bernafas. Fikirkan pakaian akan menyebabkan pembentukan haba yang seterusnya akan menyebabkan anda berpeluh lebih. Jika boleh, pergi untuk baju lengan pendek dan memakai seluar pendek jika anda hanya akan berjalan-jalan di kawasan kejiranan anda yang bertentangan dengan seluar panjang. Idea di sini adalah untuk mengurangkan membantu pembangunan haba yang akan disebabkan oleh pakaian anda.

2. makanan juga memainkan peranan dalam anda berpeluh berlebihan. Makanan pedas dengan lada terlalu banyak perlu dielakkan. Sebab untuk ini adalah kerana makanan yang pedas membangkitkan reseptor pada kulit yang biasanya bertindak balas kepada haba. Reseptor bertindak balas kepada suhu tetapi beberapa bahan kimia dalam makanan boleh 'menipu' mereka pada masa-masa. Dalam kes ini, bertindak balas kepada 'makanan pedas atau lada' dengan cara yang sama mereka akan bertindak balas kepada haba.

3. Gunakan Deodoran dan Antiperspirants lain. Ini direka untuk menjaga berpeluh anda di bawah kawalan dan pada masa yang sama menghapuskan bau badan. Terdapat banyak jenis antiperspirants tetapi ia adalah yang terbaik untuk anda untuk memilih orang-orang yang diperbuat daripada bahan-bahan semula jadi.

4. Latihan Dengan sering - Lebih banyak anda melibatkan diri dalam aktiviti fizikal, lebih banyak anda akan mempercepatkan metabolisme anda. Apabila ini berlaku, badan anda akan mengalami tekanan kurang dan anda akan berpeluh kurang. Anda tidak perlu menghabiskan diri anda dengan bersenam tetapi berat s berjoging mudah di taman setiap sekarang dan kemudian akan membantu untuk sebahagian besar.

Semua orang berpeluh kehilangan haba dan air. Walau bagaimanapun, jika anda mendapati bahawa anda menghadapi masalah dengan peluh berlebihan, anda boleh mengikuti tips di atas tentang bagaimana untuk menghentikan segera peluh berlebihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar