Kamis, 19 November 2015

3 daripada Best Pemulihan Semulajadi Untuk Sembelit

3 daripada Best Pemulihan Semulajadi Untuk Sembelit

Sembelit adalah agak satu keadaan perubatan yang sama. Tetapi tahun-tahun kebelakangan ini, jumlah yang semakin meningkat kes-kes kronik telah direkodkan di seluruh negara.

Walaupun sembelit selalunya memperlihatkan dirinya pada orang yang berumur 65 tahun ke atas, lebih ramai kanak-kanak, remaja dan orang dewasa muda seolah-olah mengalami gejala-gejala biasa penyakit ini. Sembelit jenis ini adalah disebabkan terutamanya oleh gangguan pencernaan dan penghadaman yang terganggu disebabkan oleh berlebihan barangan makanan amat kalori dan lemak.

Walau bagaimanapun, bukan sampai untuk sebotol julap, anda mungkin ingin mencuba beberapa ubat-ubatan semula jadi sebaliknya.

1. Makan kurang dan makan lebih perlahan-lahan. Jika anda mempunyai perasaan yang berat di dalam perut anda atau anda merasa / melihat kembung, kemungkinan besar, sistem penghadaman anda menghadapi buruk kepada edibles anda baru digunakan. Anda mungkin mahu makan kurang pada masa itu untuk memberikan perut anda beberapa bilik pernafasan. Makan perlahan-lahan akan membantu anda mengurangkan kalori juga.

2. Ia juga penting untuk mengelakkan makanan berminyak dan berlemak. Minyak dalam kot ini lapisan perut, yang boleh melambatkan penghadaman lebih. Jika anda berasa seperti mengambil sesuatu, cuba minuman yang mempunyai kalori yang sedikit atau sifar. Teh tanpa gula dan air kosong sentiasa baik.

Bantuan 3. mempercepatkan penghadaman dengan mengambil makanan berasid yang tinggi serat. Pengambilan satu cawan ini atau sekeping (tetapi tidak semua pada masa yang sama) boleh membantu mempercepatkan pergerakan usus yang boleh membersihkan beberapa gejala biasa sembelit. Orang-orang yang terbaik yang anda boleh cuba adalah tembikai, buah kiwi, oren dan strawberi. Makan ini segar dan mengelak daripada menggunakan gula atau krim.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar